Kwiek 4 Kampioen!

KWIEK 4 KAMPIOEN

Tegen Muntendam 2 moest het gebeuren. Na de schaamtevolle verlies partij van Annen bij Hoogezand kon het vandaag gebeuren.
4 jaar geleden hadden de neven Nick en Wouter een droom. Met hun vrienden voetballen en kampioen worden. Nu 4 jaar later was het aan deze strijders, die in de 90e minuut het snot voor de ogen liepen!
En met resultaat!

Het begin was wat onwennig en de zenuwen waren bij een aantal spelers zichtbaar. Maar toch kregen wij 4 1-op-1 kansen in de eerste helft. Het geluk was niet altijd aan onze zijde maar het was weer Zakaria die het karweitje opknapte. 0-1!

Helaas waren de Muntendammers gretig en wilden ons feestje verstieren. Dit lukte eind van de 1e helft. 1-1! Tot overmaat van ramp had de 53 jaar oude spits van Muntendam nog de kans om vanaf 1 meter vanaf de doellijn de voorsprong voor Muntendam veilig te stellen. Vanaf dit moment was het geluk aan onze zijde want de bal belande in het vangnet.
Tijd voor rust en hier waren wij ook aan toe.

Na de rust moesten wij scherp beginnen en het was onze captain, oprichter en vanaf vandaag held die met een weergaloze kopbal ons op voorsprong bracht! 1-2.

Na 76 lange ballen van Muntendam op hun 5 spitsen kreeg de 53 jarige spits nog een kans. Deze keer vanaf 4 meter voor open goal. Het vangnet is blijkbaar zijn beste vriend. Deze bal ging gruwelijk over. De rest van de wedstrijd zal ik u besparen. Na 7 minuten blessuretijd was het klaar.

Tranen van vreugde, fakkels in de lucht en blijdschap op en top. De droom van de neven Nick en Wouter komt uit. De twee hadden hun moment met een innige omhelzing. De trainer Anass werd, in de lucht, bedankt voor zijn succesvolle, tactische ingrepen! Geweldige klasbak.

Op de club werd Kwiek 4 verwelkomt met een barbecue en werd er tot in de late uurtjes overtollig gebruik gemaakt van het vloeibare goud!

Mijn dank als auteur van de wedstrijdverslagen aan het team. Na 1,5 seizoen heb ik niets meer dan goede woorden voor deze jongens. Ik heb veel gelachen en plezier gehad en de biertjes die wij op dit moment nuttigen doen mij een deugd! Dikke kus van mij.