Training AED bediener & basisbeginselen van de reanimatie.

Een gift van de NAM, Bosma en Schuur Assurantiën en de Club van 100 maakte het mogelijk een AED aan te schaffen.

Ondanks dat wij hebben gekozen voor een uiterst eenvoudig te bedienen AED en ook al hopen wij hem nooit te hoeven gebruiken, vinden wij toch training noodzakelijk. Maandagavond 5 maart, aanvang cursus 19:30, is in ons clubhuis een Training AED bediener & basisbeginselen. De training is bedoeld voor degenen die veel op de velden te vinden te zijn, zoals leiders, trainers, aanvoerders en bestuursleden van onze voetbalvereniging.

Er zijn een beperkt aantal trainingsplaatsen beschikbaar, wil jij ook deelnemen ? Stuur dan even een email naar gerben-land@hotmail.com

De training wordt verzorgd door een professioneel getrainde ProCardio medewerker. Hierbij worden door de cursisten zelf de eerste stroomstoten aan de oefenpop gegeven. Dit geeft de cursisten het vertrouwen dat zij de AED kunnen én willen gebruiken bij een noodgeval. Naast de AED instructie wordt ook aandacht geschonken aan reanimatie, het bellen van de ambulance en de afwikkeling van het noodgeval. Ook aan nazorg wordt aandacht besteed.