Eerste nederlaag Kwiek E2 (10-3-12)

We moesten uit tegen Hoogezand E5, een moeilijke tegenstander.

Het lijkt wel of de KNVB ons expres bij elkaar in zet.

Aangekomen bij Hoogezand gingen we naar kleedkamer 7 (eindelijk hadden we een kleedkamer voor ons zelf).

De shirtjes/broekjes werden uitgedeeld en we gingen naar het veld, daar aangekomen gingen we aan de zijkant een balletje overtrappen.

Tegen 10.00uur gingen we het veld op, er werden groepjes gevormd en de bal werd rond getikt.

Dan nu de wedstrijd.

De wedstrijd werd geleid door een hele jonge scheidsrechter (12 jaar)

Al vanaf de aftrap was het duidelijk, Hoogezand wilde deze wedstrijd niet verliezen.

Onze jongens kwamen overal te kort , gelukkig was Myke in goeden doen hij maakte diverse kansen van Hoogezand onschadelijk.

Halverwege de eerste helft kwamen we toch op 0-1 door Wesley , hij ging op links voorbij de verdediger en schoot de bal hoog en hard in het doel.

Zowel wij als Hoogezand kregen nog een paar kansen.

De goed leidende scheidrechter floot voor de pauze.

In de pauze hebben de opstelling wat gewijzigd, we wilden op het midden veld meer balbezit hebben dus ging Koen samen met Nick daar spelen.

Koen kreeg als extra taak mee om bij balbezit van Hoogezand onze verdediging mee moest helpen.

Ook hadden we Oscar naast Wesley  gezet zodat we nog meer druk op de verdediging van Hoogezand konden uit oefenen.

Dit leek te werken, de keeper van Hoogezand wist helaas voor ons alle ballen tegen te houden.

Omdat het zo goed ging werden de opdrachten die we gegeven hadden niet meer uitgevoerd.

Bijna iedereen liep uit positie en het middenveld ging mee in de aanvallen maar vergaten om mee te verdedigen.

Dit resulteerde in de gelijkmaker van Hoogezand en binnen 5 minuten werd het ook nog 2-1.

Met een 2-1 achterstand probeerde we nog een gelijkmaker te maken maar ook nu was de keeper en de paal onze grootste tegenstander.

De scheidsrechter floot voor het einde van de wedstrijd.

Onze jongens waren zichtbaar ontdaan want dit was de eerste nederlaag na 11 wedstrijden ongeslagen te zijn.

Terug kijkend op deze wedstrijd moet ik concluderen dat we nog lang niet op het niveau van vorig jaar zitten.

De volgende wedstrijd moeten we thuis tegen HSC E2 zij speelden tegen Zuidlaarder veen en verloren nipt met 4-5.

Gr. Johan

(foto’s gemaakt door F. Molema staan in het foto album)