VV Siddeburen 2 – VV Kwiek 4.

Siddeburen 2 – Kwiek 4

Wij mochten weer op een mooie zonnige dag een lekker potje Voetballen. De kraker Siddeburen – Kwiek stond op het programma. De nummer 2 en 3 van de ranglijst maar eigenlijk de gedeelde koplopers ( Annen heeft 2 wedstrijden meer gespeeld) mochten het gaan uitvechten.

Alles begint met een goede voorbereiding. En dat hadden de mannen goed begrepen. Zo waren er meerdere jongens die de gouden boterhammen op de zaterdagavond links lieten liggen, op tijd op bed lagen en zelfs al hadden ontbeten op deze ochtend! Toch moesten er weer 2 mensen zijn die uit de pas liepen. Bent had zich om 6 uur in de ochtend afgemeld en Rudi (wil anoniem blijf en dit is een schuilnaam) kwam iet wat tipsie aan op de mooie Kanarieborg.

En dus gingen er 17 opgewekte, frisse & strijdbare mannen en Rudi opweg naar het mooie Siddeburen. Eenmaal aangekomen hoorden wij het geknetter van de frituur al en wij konden niet wachten om na de wedstrijd even een lekkere gehaktbal mayo naar binnen te werken. Maar eerst nog even 90 minuten strijden.

Het begin was even rustig. Siddeburen pakte rust aan de bal en probeerde Kwiek uit de tent te lokken, maar al snel wist Kwiek op de juiste momenten druk te zetten en dit resulteerde in de eerste plaagstoten. Kwiek was dominant aan de bal en er werd weinig weggegeven. De verdediging stond, zoals zovaak dit seizoen, weer als een huis en het goede spel resulteerde in meerdere kansen voor Zakaria, Danny, Daan, Wouter en Laurens.

Laurens had gelukkig deze wedstrijd de dozen om de schoenen weggehaald en hij
kon zowaar een bal overspelen, van afstand schieten en een bal veroveren. Vorige week was zijn wedstrijd nog samen te vatten in 1 zin: “Hij heeft de motoriek van een baksteen en minder talent dan een speenvarken”. Gelukkig komt hij vandaag weg met een dikke voldoende. Maar even terug naar de wedstrijd. Veel kansen kwamen door goed veldspel, maar de eerste goal kwam uit een corner. Zakaria scoorde met het hoofd! 0-1.

Kwiek kon Siddeburen op de knieën dwingen en de 2e, de 3e, en de 4e goal hadden op het scorebord moeten staan. Maar het was Jari die bij een vrijebal de bal aanzag voor een hete gehaktbal. Even liet hij de bal los en de lelijkste intikker uit de historie van de kelderklasse was gemaakt. 1-1.

Vlak na rust was het Siddeburen die meer energie leverde en dit betaalde zich uit. Kwiek had het lastiger, maar kwam er toch nog
gevaarlijk uit. Maar toch had Kwiek in de 2e helft de meeste kansen. Rob raakte met een mooie volley de lat, Wouter had wat listige schoten en Laurens tikte een bal richting de kruising. Maar het was de keeper van Siddeburen die veel ballen goed pakte.
De grootste kans was wel voor Siddeburen, maar gelukkig had de nummer 6 van de tegenstander zijn richtingsgevoel nog in de kroeg laten liggen. Vanaf 4 meter voor de goal parkeerde hij de bal prima in het vangnet, waarvoor dank!

De Kanaries hebben vandaag gestreden en hadden bij rust 0-3 voor moeten staan. Helaas is het resultaat teleurstellend, maar met nog 4 wedstrijden te gaan staan wij op poleposition voor het kampioenschap.

Nog voor de gehaktbaltest even een groot compliment aan de scheids. Hij floot goed, gaf geen ruimte voor discussie en was de rust zelf.

Tot slot wil ik u even meenemen naar de grootste deceptie van de dag. In de rust galmde de geluiden over een heerlijke Gehaktbal die sappig was, mals, kruidig en met een heerlijke nasmaak. Maar de kantine juffrouw had te weinig ballen in het vet. Nog voor het einde van onze wedstrijd waren de ballen op! De gevolgen waren niet te overzien.
Nelis was woest! Hij moest door zijn broer Joseph, Toby en Patrick K worden tegen gehouden. Patrick B begon al met zijn aquarius te gooien en Rudi is uiteindelijk geboeid afgevoerd. Gelukkig had Rudi nog wel een banaantje gehad om de honger te stillen.

Het frikandelletje mayo maakt niet veel goed en dus krijgt de Gehaktbaltest een 0,0.

Volgende week wacht de nummer 4 Amicitia.

En met het vertoonde spel van vandaag gaan wij met vertrouwen die kant op. Alleen zullen wij onze gehaktbalbestelling alvast op dinsdag doorgeven! Want een voetbalvereniging zonder Gehaktbal is nog minder dan een korfbalclub zonder gemengd douchen!